9 βήματα για να γράψετε ένα best seller βιβλίο διατροφής

Home/Γενικά/9 βήματα για να γράψετε ένα best seller βιβλίο διατροφής
διαιτολόγος διατροφή βιβλίο best seller

Το κείμενο αυτό είναι σοβαρό μεν, σαρκαστικό δε. Αν πάντως ακολουθήσετε τα βήματα θα πετύχετε να γράψετε ένα best seller βιβλίο διατροφής.

Μετά από κάποια χρόνια εργασίας ως διαιτολόγος και δείχνοντας ιδιαίτερη προσοχή σε social media, μέσα μαζικής ενημέρωσης, βιβλία και επιστημονικές δημοσιεύσεις, έχω καταλήξει πώς χρειάζονται συγκεκριμένο πλάνο για να γράψεις ένα ευπώλητο βιβλίο διατροφής. Εννοείται ότι δε χρειάζεται καν να είσαι διαιτολόγος. Βασικά, αν δεν είσαι επιστήμονας, υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες το βιβλίο να γίνει best seller.

Για να γίνει όμως αυτό θα πρέπει να ακολουθηθούν συγκεκριμένα βήματα. Και έχω καταλήξει μετά από αρκετή παρατήρηση ότι τα βήματα πρέπει να είναι τα εξής:

1. Βρείτε ένα πρόβλημα

Το πρώτο βήμα για να δημιουργήσει κάποιος ένα best seller βιβλίο διατροφής, είναι να βρει ένα πρόβλημα. Πχ. παχυσαρκία, κούραση, οξειδωτικό στρες, αυτοάνοσα, καρκίνος. Το πρόβλημα δε χρειάζεται να είναι υπαρκτό. Μπορεί κάποιος να δημιουργήσει ένα πρόβλημα. Ένα πρόβλημα που ο κόσμος δε γνωρίζει ότι το έχει, αλλά “λέγε λέγε” μπορείς να τους πείσεις ότι υπάρχει και ότι χρίζει βοήθειας. Πχ. πώς να φτάσει κάποιος να ζήσει πάνω από 140 χρόνια, τι μας προκαλούν οι όξινες τροφές, οι καταστροφικοί υδατάνθρακες, η γλουτένη κοκ.. Μπορεί κανείς να μην είχε σκεφτεί αυτό ως πρόβλημα, αλλά αν το αναδείξει κάποιος και επιμείνει ότι είναι πολύ σοβαρό πρόβλημα, μπορεί και να πιάσει. Και μάλλον πιάνει.

2. Δημιουργήστε μια θεωρία

Από την στιγμή που έχει βρεθεί το πρόβλημα θα πρέπει να ετοιμαστεί η μοναδική θεωρία της διατροφής που προτείνεται. Η θεωρία αυτή θα πρέπει να έχει το χαρακτηριστικό της μοναδικότητας, έτσι ώστε να είναι κάτι το διαφορετικό, να ελκύει τον κόσμο που δεν έχει ιδέα. Προσοχή: όσο πιο παράλογη η θεωρία, τόσο πιο επιτυχημένο το βιβλίο! Μη φοβηθείτε να προσθέσετε ο,τι σας αρέσει και ο,τι μπορεί να ακούγεται ελκυστικό. Η απόδειξη της θεωρίας είναι κάτι το δευτερεύον και δε χρειάζεται να σας απασχολεί, αρκεί να τηρήσετε τα παρακάτω:

  • Ψάξτε στο google για πληροφορίες
  • Αναπτύξτε τη θεωρία
  • Υπεραπλουστεύστε την να την καταλαβαίνουν όλοι εύκολα
  • Μετατρέψτε τις επιλογές σε “μαύρο ή άσπρο”, “καλό ή κακό”

3. Εργαστείτε πάνω στη θεωρία

Είναι βασικό και απαραίτητο να δουλευτεί η θεωρία. Και για να γίνει αυτό:

  • πρέπει να βρεθεί η απαραίτητη βιβλιογραφία
  • πρέπει να συλλεχθούν πηγές (references)
  • όσο περισσότερο υλικό συλλεχθεί τόσο καλύτερα (Σε αυτό το σημείο πρέπει να τονιστεί ότι κρατάμε μόνο το υλικό που μας συμφέρει στη θεωρία μας, ο,τι δε μας βολεύει το αγνοούμε)
  • στην περίπτωση που βρούμε υλικό που είναι ενάντια στη θεωρία μας, το απορρίπτουμε ως κακή έρευνα ή λέμε ότι κρύβονται συμφέροντα από πίσω (κάτι που πιάνει πολύ)

4. Βάλτε συνωμοσία (προαιρετικό βήμα)

Μπορείτε να προσθέσετε λίγη συνωμοσία στο best seller βιβλίο διατροφής σας. Εκφράσεις του τύπου: “αυτά που δε θέλει το ιατρικό κατεστημένο να μάθετε”, “τι μας κρύβουν” είναι απαραίτητες για το συγκεκριμένο βήμα και είναι πολύ της μόδας τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο.

5. Βρείτε ένα πιασάρικο όνομα για το βιβλίο

Από τα πιο σημαντικά βήματα. Σε ένα τεράστιο ποσοστό οι αναγνώστες έλκονται από τον τίτλο. Ο τίτλος του βιβλίου λοιπόν πρέπει να προκαλεί και να ελκύει τα βλέμματα. Πρέπει να είναι αντίστοιχος της θεωρίας. Μερικά από τα πιο ωραία παραδείγματα που με έχουν συγκινήσει και μένα προσωπικά είναι: “Πώς να ζήσετε 151 χρόνια”, “Η δίαιτα που σε κάνει Αφροδίτη”, “Βασική δίαιτα ινσουλίνης”, “Μυστική διατροφή”, “Φυσικές μέθοδοι αντιμετώπισης του καρκίνου“, “Αντιγήρανση: διατροφικές λύσεις και βότανα”, “Θεραπεύστε τις ασθένειες με τσάι”, “Βίβλος Υγείας”

6. Υποσχεθείτε γρήγορα αποτελέσματα χωρίς κόπο

Για να πετύχετε ένα best seller βιβλίο διατροφής πρέπει να γίνεται προφανές ότι η μοναδική μέθοδος διατροφής σας δε χρειάζεται κόπο και χρόνο. Πρέπει να υπόσχεστε μέσα από τα γραφόμενα ότι τα αποτελέσματα έρχονται και γρήγορα και χωρίς κόπο. Αυτό κάνει το βιβλίο και τη θεωρία σας πιο ελκυστική και προκαλεί πιο πολλές πωλήσεις.

7. Χρησιμοποιήστε (ψευδο)επιστημονικούς όρους

Ένα πολύ σημαντικό σημείο κατά τη γραφή του βιβλίου είναι να χρησιμοποιήσετε όρους που είτε είναι επιστημονικοί είτε μοιάζουν επιστημονικοί. Πρωτοπόρος βέβαια σε αυτό ήταν ο Σπύρος Παπαδόπουλος στο “Εκμέκ παγωτό” (στο οποίο έπαιζε και ο αγαπημένος αείμνηστος Βασίλης Διαμαντόπουλος). Ο wannabe καρδιολόγος στο σίριαλ χρησιμοποιούσε όρους – υποτίθεται ιατρικούς – που ακούγονταν πολύ επιστημονικοί, αλλά ουσιαστικά δεν σήμαιναν τίποτα όπως “μετάταση” και “οσφυοκαμψία”.

Ο ιατρικός όρος οσφυοκαμψία

Έχουν χρησιμοποιηθεί κατά καιρούς πολλοί τέτοιοι όροι όπως: “ορθομοριακή διατροφή”, “αποτοξίνωση”, “ολιστική διατροφή”, “διατροφοπαθητική” κα. οι οποίοι είναι ιδιαίτερα εμπνευσμένοι, αφού δε σημαίνουν τίποτα, αλλά ακούγονται επιστημονικοί. Από την άλλη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όρους επιστημονικούς που ακούγονται περίεργοι και προκαλούν ακουστικά ένα ενδιαφέρον, όπως πχ. ινσουλίνη, τοξίνες, χωρίς όμως να χρειάζεται να εξηγήσετε ακριβώς την λειτουργία και τη δράση τους. Αρκεί να χρησιμοποιήσετε αυτά που σας βολεύουν για τη θεωρία σας.

8. Επισημάνετε τα προσόντα σας

Ένα από τα πιο σημαντικά βήματα είναι να φτιάξετε το βιογραφικό σας και να τονίσετε τα πτυχία και τα προσόντα σας. Δεν έχει σημασία αν δεν έχετε σπουδάσει τίποτα, λίγοι θα το προσέξουν. Οι τίτλοι που προσφέρουν κάποια online σεμινάρια λίγων ωρών ή ημερών είναι επίσης πολύ φανταχτεροί και εύηχοι. Αν είστε αρκετά θαραλέοι/ες, μπορείτε να προσθέσετε και πτυχία ή τίτλους από ανύπαρκτα πανεπιστήμια ή ιδρύματα. Σημασία έχει να φαίνεται ένα πλούσιο βιογραφικό και ας είναι ανύπαρκτο επί της ουσίας.

9. Φτιάξτε μια ιστοσελίδα

Από τη στιγμή που το βιβλίο είναι έτοιμο, πρέπει να ετοιμαστεί και μια ιστοσελίδα για να το προωθήσετε. Στην ιστοσελίδα μπορείτε να διατυπώσετε και πιο ακραία τη θεωρία σας, μιας και ο κόσμος είναι συνηθισμένος να διαβάζει οτιδήποτε παράλογο στο διαδίκτυο. Η ιστοσελίδα σας δίνει τη δυνατότητα να πουλάτε και τα διατροφικά σκευάσματα της δικιάς σας εταιρείας ή της εταιρείας-πυραμίδας στην οποία ανήκετε. Είναι πολύ σημαντικό να εμφανίζεστε σε φωτογραφίες με ιατρική ποδιά στην ιστοσελίδα σας.

Αν ακολουθήσετε αυτά τα 9 βήματα και είστε απελευθερωμένοι/ες από την επιστημονική έρευνα, τη μελέτη και την κατανόησή της, είναι σχεδόν σίγουρο ότι θα έχετε επιτυχία στο best seller βιβλίο διατροφής σας. Καλή συγγραφή!